"אסון למשטרה" • האם המפכ"ל כבר בחר את 'רב המשטרה'?

    מעדויות עולה, כי אלשיך אמר למקורביו עוד בעת שנכנס לתפקידו כי הוא אינו מחפש חומרות במשטרה אלא מישהו שיקל. בסביבתו של השר לבט"פ גלעד ארדן אומרים כי נושא רב המשטרה נסגר בין אלשיך לארדן עוד טרם מונה אלשיך למפכ"ל.
    בנצי לייזרוביץ 2 Comment on "אסון למשטרה" • האם המפכ"ל כבר בחר את 'רב המשטרה'?

    בימים האחרונים יצא מכרז חדש למינוי רב ראשי למשטרה • אלא שלכאורה ההליך בוצע בשביל הפרוטוקול בלבד וכי אלשיך מעוניין למנות את הרב רמי ברכיהו • רבנים מתריעים: "הוא אסון למשטרה" • ומה תגובת המשטרה?

    צילום: דוברות המשטרה
    מעדויות עולה, כי אלשיך אמר למקורביו עוד בעת שנכנס לתפקידו כי הוא אינו מחפש חומרות במשטרה אלא מישהו שיקל. בסביבתו של השר לבט"פ גלעד ארדן אומרים כי נושא רב המשטרה נסגר בין אלשיך לארדן עוד טרם מונה אלשיך למפכ"ל.
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאז פרישתו של רב המשטרה הקודם אליהו מוגרבי לא מונה עדיין רב חדש למשטרת ישראל. בפועל, את מקומו ממלא במצויינות סגנו ומ"מ סנ"צ הרב משה גפני שדואג לכל דבר וענין, אם בנושאי הכשרות ואם בנושאים אחרים כהלכה ואף מתייעץ הרבה עם גדולי ישראל בכל השאלות שעולות בתחומו במשטרה.

    מאז כניסתו של המפכ"ל החדש רנ"צ רוני אלשיך עדיין אין רב חדש למשטרה. ואולם, בימים האחרונים יצא מכרז חדש למינוי רב ראשי למשטרה. שלשום נסגר מועד הגשת המועמדים למכרז וכבר בימים הקרובים תשב ועדה מיוחדת שמינה אלשיך ותבחן את המועמדים.

    אלא, נראה שכל ההליך הוא רק בשביל הפרוטוקול בלבד. לאתר 'קול חי' נודע כי אלשיך מעוניין למנות את הרב רמי ברכיהו רב היישוב טלמון כרב המשטרה הבא. הרב ברכיהו הוא גם אחראי לפרוייקט 'מאמינים במשטרה' ורב הפוסק שלהם.

    בעקבות הפרסום, רבנים במשטרה ובמג"ב, בעבר ובהווה, אומרים כי "המינוי הזה יהיה אסון למשטרה. הוא מקל שבמקל בכל הנושאים שהקפדנו עליהם מאוד ללא פשרות", לדבריהם, "המינוי הזה יערער את חוסנו של המשטרה בכל הקשור לדת וכשרות".

    מעדויות עולה, כי אלשיך אמר למקורביו עוד בעת שנכנס לתפקידו, כי הוא אינו מחפש רב שיביא חומרות למשטרה אלא מישהו שיקל. בסביבתו של השר לבטחון פנים גלעד ארדן אומרים, כי נושא רב המשטרה נסגר בין אלשיך לארדן עוד טרם מונה אלשיך למפכ"ל.

    כך או כך, מי שיצטרך לאשר את מינויו של הרב הבא למשטרה – יהיה השר ארדן שככל הנראה – לא יוכל לסרב למינוי של אלשיך.

    האם חברי הכנסת החרדים מהקואליציה יוכלו להשפיע על ארדן שלא לאשר את מינויו של הרב ברכיהו? ימים יגידו.

    תגובת המשטרה לאתר 'קול חי': "בימים אלה נערכת משטרת ישראל לבחירת רב ראשי, תפקיד שאינו מאויש משנת 2012. לצורך כך הוקמה וועדת איתור שתפקידה להמליץ למפכ"ל המשטרה על המועמדים המתאימים ביותר לכהן בתפקיד זה. ועדת האיתור רק החלה בתפקידה בימים אלה".

    עוד נאמר בהודעת המשטרה: "בחירת המועמד המתאים תבוצע בשים לב לאתגרים העומדים במשטרת ישראל ובמסגרת הליך הבחירה הסדור שנקבע. למותר לציין כי לטענות שהועלו וללוחות הזמנים שפורסמו אין כל שחר. בגמר ההליך תפורסם הודעה בדבר בחירת הרב הראשי".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אינני מכיר את הרב גפני (שנראה כחרדי לכל דבר), אבל אם מה שתיארתם על הר' רמי הלזה נכון – צריך לעשות הכל כדי שייבחר הרב הראוי לכוון את שוטרנו ללכת בדרך התורה והכשרות.

      1. לצערי – אוסף הבלים. הרב רמי ידוע בתקיפותו בכח דהיתרא היכן שבאמת צריך אבל חלילה לומר עליו שהוא "לייט" או אמירות מהסוג הזה כשם שאף אחד לא אמר כך על מרן הרב עובדיה שהיה ידוע ברוחב כתפיו.

        בכל מקרה, שיהיה בהצלחה למועמד שיבחר. יש עבודה רבה במשטרה..